Välj ditt resmål
    Norge
  • Hafjell
  • Kvitfjell
  • Norefjell
  • Trysil
  • Hemsedal
  • Geilo
  • Gaustablikk
  • Beitostölen
  • Skeikampen
  • Sverige
  • Idre Fjäll
  • Stöten i Sälen
  • Åre
Trygg bokning
Boka tryggt med oss

Vi återbetalar alltid inställda resor i sin helhet inom 10 vardagar i enlighet med paketreselagen.

- Vi återbetalar hela resans pris om UD avråder från resor till Norge vid tidpunkten för resan.


- Vi återbetalar hela resans pris om Norges gräns är stängd mot Sverige vid tidpunkten för resan.

- Vi återbetalar hela resans pris om skidanläggningen håller stängt på grund av restriktioner vid tidpunkten för resan. 
 
- Vi återbetalar hela resans pris om ert bokade boende blir nedstängt på grund av restriktioner vid tidpunkten för resan.

- Vi återbetalar hela resans pris om det råder karantänskrav för inresa till Norge vid tidpunkten för resan.

Trygghetspaket utan extra kostnad

Öppet köp
Fri avbokning fram till 42 dagar innan avresa. Oavsett anledning.

Fri ombokning
Ändra boende eller skidort fram till 42 dagar innan avresa utan någon kostnad.

Vårt trygghetspaket ingår i alla* bokningar för vintern 2020/2021. *För stugor och lägenheter med 14 bäddar eller fler gäller särskilda villkor. Kontakta oss för vidare information.

Vårt arbete
Återbetalning och fortlöpande arbete

Uppdatering 6/4 kl. 17.00
Alla kunder som fått sin resa inställd eller avbruten har erhållit återbetalning enligt paketreselagen. Arbetet med återbetalningar är nu avslutat.

Uppdatering 1/4 kl. 16.16
Alla våra resor resterande del av vintersäsongen är inställda. Samtliga kunder som fått sin resa inställd erhåller fullständig återbetalning enligt paketreselagen. Vi blickar nu framåt mot nästa vintersäsong!

Uppdatering 1/4 kl. 11.45
Alla kunder som fått sin resa inställd till Idre Fjäll är nu kontaktade.

Uppdatering 31/3 kl. 20.41
Idre Fjäll stänger för säsongen 5/4. Berörda kunder kontaktas under morgondagen gällande återbetalning.

Uppdatering 24/3 kl. 09.46
95% av alla kunder som fått sin resa inställd eller avbruten har nu erhållit återbetalning. Vi inväntar uppgifter från återstående kunder och kommer sedan avsluta arbetet.

Uppdatering 23/3 kl. 11.15
Alla kunder som fått sin resa avbruten eller inställd har fått ett e-postmeddelande där vi begär bankkontouppgifter för återbetalning. Om du inte mottagit e-postmeddelandet kontakta oss på 031-270050 eller info@nordresor.se.

Uppdatering 20/3 kl. 13.30
Alla kunder med avbrutna resor är nu kontaktade och informerade om återbetalning och delåterbetalning. Arbetet med återbetalning fortlöper och vår ambition är att kunna avsluta arbetet 24/3 kl. 17.00.

Uppdatering 18/3 kl. 14.23
Alla inställda resor är avbokade och återbetalning till berörda kunder pågår i detta nu. Vårt arbete med att kontakta kunder som fått sin resa avbruten fortlöper.

Uppdatering 18/3 kl. 12.12
Kunder som har fått sin resa inställd till Hafjell, Kvitfjell, Hemsedal, Trysil har fått information via e-post om fullständig återbetalning av sin inställda resa. Kunder som fått sin resa avbruten kontaktas löpande med information om delåterbetalning.

Uppdatering 18/3 kl. 09.43
Kunder som har fått sin resa inställd till Gaustablikk har fått information via e-post om fullständig återbetalning av sin inställda resa. Kunder som fått sin resa avbruten kontaktas löpande med information om delåterbetalning.

Uppdatering 17/3 kl. 15.17
Kunder som har fått sin resa inställd till Geilo har fått information via e-post om fullständig återbetalning av sin inställda resa. Kunder som fått sin resa avbruten kontaktas löpande med information om delåterbetalning.

Uppdatering 17/3 kl. 12.35
Vi arbetar just nu med återbetalningar. Kunder som har fått sin resa inställd till Norefjell, Skeikampen och Beitostölen har fått information via e-post om fullständig återbetalning av sin inställda resa. Kunder som bokat övriga orter kontaktas inom kort. Kunder med avbrutna resor kommer kontaktas löpande per telefon men vi ber om förståelse för att det är ett stort administrativt arbete som kan dröja upp till 7 dagar.

Uppdatering 16/3 kl. 14.58
Samtliga resor till våra norska skidorter fram till och med 14/4 är inställda på grund av UDs avrådan från utlandsresor. Vi kontaktar för tillfället alla våra kunder gällande återbetalningar och övriga frågor. Detta är ett omfattande och tidskrävande arbete. Vår ambition är att arbetet skall vara avslutat inom 10 vardagar.

Uppdatering 13/3 kl. 14.39
Arbetet med att kontakta samtliga resenärer med avresa fram till 15/3 är nu avslutat. Nu påbörjas arbetet med att kontakta alla resenärer med avresa 16/3-22/3. Arbetet kommer fortgå under helgen och förväntas vara avslutat 16/3 kl. 17.00.

Uppdatering 13/3 kl. 13.42
Samtliga av våra norska skidorter har nu beslutat att stänga med omedelbar verkan. Detta gäller samtliga hotell, lägenheter, stugor samt skidanläggningarna. Arbetet med att kontakta samtliga kunder med avresa fram till 15/3 pågår och är snart avslutat.

Uppdatering 13/3 kl. 11.56
Det är väldigt många som ringer till oss just nu och vi har svårt att besvara alla samtal. Vi arbetar just nu med att informera alla resenärer på plats och resenärer med avresa fram till 15/3. Vi kommer påbörja arbetet gällande återbetalningar måndagen den 16/3 och alla kunder kommer bli kontaktade med start i nästa vecka. Vårt fokus just nu är att säkerställa att resenärer inte reser till stängda orter.