Välj ditt resmål
    Norge
  • Hafjell
  • Kvitfjell
  • Norefjell
  • Trysil
  • Hemsedal
  • Geilo
  • Gaustablikk
  • Beitostölen
  • Skeikampen
  • Sverige
  • Idre Fjäll
  • Stöten i Sälen
  • Lofsdalen
  • Åre

Resa med Nord-Resor

Behöver jag ta med mig resehandling/voucher på resan? 
Resehandling och voucher är värdehandlingar som skall medtagas på resan och uppvisas i receptionen vid incheckning.

Vart hämtas mina förbeställda skipass ut?
I regel får du dina skipass i samband med att du hämtar nyckeln till boendet. Eventuella avvikelser framgår av skipassbeställningen vi skickar ut tillsammans med resehandlingarna. Vid förbeställning av skipass som är gällande på ankomstdagen så kan skipassen hämtas ut innan ni får nyckeln till ert boende.


Incheckning under högsäsong
Observera att avvikelser från angiven incheckningstid kan förekomma under större ankomstdagar (påsklov, nyår, sportlov), detta gäller främst om ett större antal resenärer ankommer samtidigt och skall checka in, en viss fördröjning kan då ske på grund av köbildning vid incheckningen.

Slutstädning inkluderar ej hämtning av sopor
Observera att slutstädning inte inkluderar tömning av sopor vid boende med självhushåll. Sopor slängs på anvisad plats i anslutning till boendet. Det är inte tillåtet att lämna sopor utanför dörren till lägenheten/stugan vid avresa. Soporna skall slängas på närmaste miljöstation.

Avstånd inom hotell/lägenhetsanläggning
Ett par av våra hotell består av flera byggnader vilket kan innebära att du bor långt från hotellets reception, badanläggning med mera.

Bilder
Lägenheten/hotellrummet som du bokat kan ha en annan utsikt än bilderna som finns på nordresor.se

Utrustning i lägenheter/stugor med självhushåll
Ett stort antal av våra stugor och lägenheter är privatägda. Interiör och utrustning skiljer sig ibland åt även om lägenheterna tillhör samma boendeanläggning. Vi specificerar i våra boendebeskrivningar utrustning som finns att tillgå i varje enskilt enhetsnummer. Riktlinjen är att om en specifik utrustning inte finns specificerad i boendebeskrivningen så saknar lägenheten/stugan denna utrustning.

Rent generellt så saknar många lägenheter och stugor i Norge torkskåp. Vid bokning av en privatägd enhet kan ägaren låst skidboden så att den inte är disponibel. Detta skiljer sig emellan varje lägenhet/stuga och om vi anger att det finns skidbod i boendebeskrivningen så är skidboden disponibel för dig som gäst. När det saknas information gällande skidbod i boendebeskrivningen så betyder det att ägaren låst skidboden eller att enheten saknar skidbod. För fullständig information om din bokade stuga/lägenhet är det alltid bäst att kontakta oss på 031-270050.

All inclusive
I våra paket med "All inclusive" ingår inte dryck till lunch eller middag då det enligt rådande lagstiftning är förbjudet att servera alkoholhaltiga drycker i obegränsad form inom Sverige samt i Norge. På hotell där det ingår lunchpaket gör man sitt personliga lunchpaket själv vid frukostbordet. Lunchpaket innefattar inte varm eller serverad mat utan företrädesvis bröd, pålägg. Vill man fylla en termos med kaffe så betalar man extra för detta direkt på hotellet.

Wi-Fi
En stor del av våra boendealternativ har gemensamt fritt Wi-Fi. Man skall dock ta i beaktande att när många är uppkopplade samtidigt kan det gå långsammare än vad man är van vid, detta gäller främst vid streaming av film och andra aktiviteter som tar mycket bandbredd. Hör med oss för exakt information gällande ditt boende.

Arrangemang och tävlingar
På våra orter kan vissa nedfarter påverkas av arrangemang och tävlingar, detta kan medföra att någon nedfart är avstängd för allmänheten under vissa dagar (främst helger). Vi försöker i största möjliga mån informera om inplanerade arrangemang vid bokning. Vid vissa tillfällen kan arrangemang inplaneras med kort varsel och detta står utanför vår kontroll.

Stängda liftar/nedfarter 
Nord-Resor frånsäger sig ansvar för stängda liftar eller nedfarter på grund av strömavbrott eller tekniska problem. Liftar/nedfarter kan vara stängda på grund av rådande väderförhållanden med mycket vind eller dimma under vissa dagar. Våra skidanläggningar följer föreskrivna säkerhetsbestämmelser.

Rökfritt
Samtliga av våra boendealternativ är rökfria. Vid överträdelse debiteras en avgift direkt från anläggningen.

Skidskola
För att bli garanterad plats på respektive skidskola så rekommenderar vi bokning senast tre veckor före ankomst. Detta gäller speciellt under högsäsongsveckor som sportlov, påsklov och jullov.

Skiduthyrning
Rekommendationen är att alltid boka skidutrustning av en uthyrning belägen på orten man skall besöka. Om man hyr utrustning hemma så kan det innebära extra kostnader om någon utrustning inte passar eller går sönder

Ski in - ski out via skidväg
Observera att skidvägar aldrig kan garanteras då skidvägarna är beroende av tillgången på natursnö. Kontakta oss gärna för mer information om ditt specifika boende.

Borttappad nyckel
En förlorad nyckel kan efterfaktureras direkt från boendeanläggningen. Kostnaden varierar emellan 500 - 3.000:- (NOK/SEK) beroende på anläggningens nyckelhantering.

Kvarglömda saker
Nord-Resor ansvarar ej för kvarglömda saker. Kvarglömda matvaror slängs av städpersonalen. Kontakta oss om du glömt värdesaker så kontakar vi anläggningen och undersöker om era värdesaker är upphittade av städpersonalen.

Boende i flerfamiljshus 
Oavsett tid på dygnet är det inte tillåtet att spela hög musik så att andra störs. Visa extra hänsyn mellan kl. 22.00 och 08.00. Vid störande ljudnivå från grannar, kontakta receptionen direkt på plats.

Nyttjande av faciliteter och förvaring av bagage på avresedagen
Våra hotell erbjuder bagageförvaring om ni vill åka skidor på avresedagen efter utcheckning. Det är också tillåtet att nyttja allmänna faciliteter på hotellet under avresedagen (pool/duschar/omklädningsrum).

Senare utcheckning
I regel är det inte möjligt att senarelägga utcheckningen. I vissa undantagsfall är det möjligt med sen utcheckning om lägenheten/stugan/hotellrummet inte har ankommande gäster. Hör med receptionen på plats för mer information.

Jourtelefon
Vid akuta ärenden finns vi tillgängliga på vårt journummer +46 708 84 19 06. Jourtelefonen är bemannad dygnet runt. På vardagar mellan 09.00-17.00 finns vi tillgängliga på +46 31 27 00 50.

Förvaring av läkemedel på hotell
Har ni läkemedel som kräver kylförvaring kan ni förvara läkemedlet i hotellets restaurangkylar. På vissa hotell finns en mindre kyl på rummet. Hör med oss för vidare information.

Storlek på bastu
I vissa lägenheter eller stugor så är bastun inte dimensionerad för det antal personer som inryms i boendet. Hör med oss för information angående ditt specifika boende.